1 januari 2014

Min andra besatthet: Crocodile stitch

En nylig besatthet är det så kallade "crocodile stitch". (Jag har faktiskt inte tagit reda på vad det heter på svenska.) Jag har länge beundrat detta mönster och tänkt att det måste vara svårt. En kväll när inget av mina pågående virkprojekt lockade sökte jag på Youtube efter något nytt att lära mig. Snubblade över en tutorial av just crocodile stitch och insåg att det inte alls var svårt! Efter att ha sett videon där mönstret virkades fram och tillbaka funderade jag ut hur jag skulle lägga upp det för att kunna virka runt och började med ett mobilfodral. Efter det första försöket har jag förfinat mönstret och till dags dato gjort sju(!!!) mobilfodral och två pannband. Nedan ser du några av alstren.



Pannband i akryl till min bror. Ska fodras med vinröd fleece.


Pannband till mig i akryl/ull

1 kommentar: