6 januari 2014

Tio små rosor.

Jag tror aldrig att jag tidigare lyckats hålla virkningen vid liv så länge som det senaste halvåret. Jag har visserligen inte deltagit på någon inspirerande junta på evigheter men jag tror att svaret ligger i de olika forum som jag upptäckt på internet. Är medlem i ett antal virkgrupper på Facebook, aktiv på Instagram samt blivit tipsad om appen "Pinterest" Allt detta nätverkande med människor från när & fjärran har gjort att jag ständigt inspireras att fortsätta tillverka saker med händerna...

Mitt senaste projekt är efter ett tips från Facebookgruppen "Virka mera" där en kvinna delade med sig av en enkel beskrivning på virkade rosor.

Ros: 52 lm, vänd, gör fm i varje lm, vänd,  gör 5 st i 1a fm, en fm i nästa, 5 st i nästa osv varvet ut. Rulla ihop remsan till en ros & fäst garn ändarna så att rosen håller ihop.

Stjälk enligt mig: grön ståltråd, grönt silkespapper & lim.

För att med lätthet kunna arrangera rosorna i vasen lade jag några deciliter socker i botten...

Lycka till!
/Hannelé


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar