31 december 2013

Bloggen är återuppstånden (OBS! Utan löfte om ens något som kan liknas vid frekvent bloggande. OBS!)

Nu när vi är mitt uppe i virksäsongen och vi faktiskt kommit igång så smått med juntaträffarna igen passar väl inget bättre än att återuppväcka bloggen? Vi kan väl ge ett gemensamt nyårslöfte att åtminstone tänka på den ibland? Tjejer?

Det har blivit en hel del virkande för min del. Framförallt på sistone! Min stora besatthet har varit (och är nog fortfarande om jag ska vara ärlig) sicksackmönstrade filtar. Det började tidigt 2013. I paniken över att jag inte hade någon julklapp till Agnes drog jag, inte helt genomtänkt, till med att hon skulle få en svart/vit sicksackmönstrad filt. Efter den har det blivit inte mindre än tre till! Jag har tyvärr varit dålig på att dokumentera både under arbetets gång och de färdiga filtarna. De första två har jag bara mobilbilder av, de två senaste finns dock fortfarande hemma (en är min = YES!) och kan fotas med storkameran. Det är dock ett för stort projekt just nu så ni får ge er till tåls. Är ni riktigt snälla kanske jag till och med knåpar ihop en liten beskrivning.

Julklappen som startade sicksackmanin

Filt i babystorlek till en väns dotter

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar