14 januari 2012

Men kära nån!

Jag har ju glömt att meddela att min filt är klar. Den som skulle bli klar först 2014. Men då har jag ju i och för sig valt att göra den hälften så stor som jag hade tänkt.


Så här fin är den när den ligger ihopvikt över soffan. En riktig färgklick!


Bara för att ni ska få en känsla över dess storlek.


Den räcker väl över fötterna men vi har så rackarns kallt i vår lägenhet så jag drar upp den ordentligt över axlarna och drar på riktigt varma tjocksockar i stället!

Så den blev alltså hälften så stor som jag tänkt mig. Den här är gjord på 150 stycken mormorsrutor, men jag hade ju tänkt använda 300 rutor så det skulle bli en stor filt.. Så nu har jag 150 rutor kvar som jag inte riktigt vet vad jag ska göra med. Varje ruta är ca 10 x 10 cm, (finns också några stora rutor som motsvarar 4 små). Jag har valt att virka tre varav med färg och ett varv vitt. Sen gick jag bananas när dem skulle fästas ihop och brydde mig inte om nått mönster utan bara körde! Hur du kan fästa ihop dina rutor hittar här.

3 kommentarer:

  1. SUPERLÄCKER!!!! Va duktig du är mosters gumma...
    PUSS PUSS

    SvaraRadera
  2. SÅÅÅÅÅ himla fin Elina :) Nu blev jag åter inspirerad att fortsätta virka på min egen här hemma.

    SvaraRadera
  3. Tack Moster :) Det tog tid, men fint blev det!

    Hannelé din kommer bli så rackarns fin så du borde virka i 120 knyck!! Detta gäller även Anna och Hanna ;)

    SvaraRadera