10 maj 2011

Jag längtar efter balkongmys !

Jag och Johan fyndade möbler till våran balkong häromdagen och genast kom inspirationen tillbaka! Jag ser massa färgsprakande dynor på stolarna och mysiga filtar att svepa in sig i. Så jag satte igång med att virka två sittdynor till stolarna och fler ska det bli i alla färger som jag har hemma för stunden. (Observera att stolarna på balkongen har en mindre sittyta så dem kommer inte vara så små som dem ser ut)


Här har jag bara gjort vanliga mormorsrutor. Efter att jag virkat ihop dem så virkade jag en kant i mörkgrönt med fasta maskor.


Här började jag med att virka en "Anna-blomma" i mitten. Sen har jag bara fortsatt lite på måfå med att variera mellan att virka stolpar, luftmaskor och fastamaskor. Man gör lite som man vill helt enkelt! Men jag gillar att börja med en blomma i mitten för det ger en väldigt fin början.


Dessa härliga garner i regnbågens alla färger har jag använt mig av. Jag tycker att ju fler färger man blandar desto finare blir det! Så nu ska jag bara fortsätta med dessa och sen kanske filten får sig lite tid att bli klar också. Den blir fin. men ett inlägg om den kommer senare då den faktiskt börjar likna en filt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar