6 december 2010

Blommor

Jag var inte sugen på att virka på rutorna i helgen så jag började improvisera fram små blommor. Det tog några försök innan jag blev nöjd med "receptet" men nu är planen att göra massor och sedan sy fast dem på ett grönt snöre och dekorera vår julgran med girlangen. 

Dessa blommor blev väldigt enkla men jag gillar dem så. Vill du testa göra likadana gör du så här:
Virka 7 luftmaskor (LM) och slut dem till en ring med en smygmaska (SM).
Virka 14 fasta maskor (FM) i ringen och slut varvet med en SM.
(Byt färg om du vill det)
Virka en fast maska i var maska på föregående varv (14 stycken) och slut varvet med en SM.
Virka 4 LM, hoppa över en maska (på föregående varv) och gör en SM i nästa maska, fortsätt så varvet ut och slut med en SM. Detta blir blombladen.
Sist virkar du 7 FM i varje båge.
Klart!

1 kommentar:

  1. Jag ÄLSKAR dessa små blommor!!
    Dem kommer passa överallt! :)

    SvaraRadera