19 december 2011

Ett skepp kommer lastat...

...med tofflor!
Här kommer inlägget som föregående skrivare teasade er om. Det handlar om detta berg av tofflor som jag virkat sedan början av oktober! Mina fina kollegor fick var sitt par tofflor i julklapp. Det var dom verkligen värda <3


Självklart hade jag en tanke med varje par och dess färgkombination.

Ägaren till dessa finingar hänger mycket i deras fjällstuga under vinterhalvåret och det här paret känns verkligen fjällmysiga tycker jag.


Linnéa, (som för övrigt borde blogga om sina fina halsdukar), fick ett par lila och gråa. Hon gillar lila och i somras var hon så fin i sin gråa långklänning med en lila t-shirt över så därför blev det lila och grått.


Bruden som drar runt med dessa på fötterna är ett turkosfreak! That's it!


Våran relativt nyblivna husägare måste ha nått att värma fötterna i, då hon även gillar det mesta i hippiestil drog jag till med det mest färgglada garn jag kunde hitta.


Den fantastiska människa som målar alla fina tavlor som finns utställda på vårt jobb fick de här. Med tofflorna på fötterna tror jag hon kan få en väldans inspiration till färg och kommande tavlor.


Sist men inte minst fick våran musikfia ett par coola tofflor med mycket svart då denna färg på en tajt liten kjol är hennes kännetecken.


Det har varit roligt att virka väldigt länge nu. Och det kommer fler inlägg inom kort!

Nu är vi på banan igen och vår kära Agnes är ju hemma från Frankrike! Det borde betyda att vi blir bättre på att både junta och blogga!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar