11 januari 2011

Stickade vantar

Jag har stickat ett par vantar till min vän Rosanna. Vantstickningen var inget evighetsprojekt som pippitröjan verkar vara, utan blev färdigt på bara några veckor och hade blivit färdigt ännu fortare om jag hade varit flitigare och låtit bli att göra fel och tappa maskor så många gånger.

Jag fick låna stickor och stickbeskrivning av Linnéa. Enligt beskrivningen ska man ha strumpstickor 5 och Lovikkagarn, men jag använde mig av ullgarnet Balder från Viking istället. Färgen är nummer 419 och trots att det är samma garn till båda vantarna ser de väldigt olika ut, men det kan ju vara charmigt, vad vet jag.

2 kommentarer:

  1. Jag tyckte att de blev väldigt charmiga, jag gillar dem starkt! Tack så mycket Agnes :)

    Jag var tvungen att ta upp HELA min halsduk, jag hade gjort något jättekonstigt fel..
    Men nu är jag på gång igen!

    SvaraRadera
  2. släng en blick in på min blogg, jag behöver hjälp av er tjejer!

    SvaraRadera